الأربعاء، سبتمبر 14، 2011

پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه - مهمترین خلایی که انقلاب های منطقه را تهدید می کند


مهمترین خلایی که انقلاب های منطقه را تهدید می کند

عضو تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: خطرناک ترین امری که جنبش های اخیر در کشورهای عربی را تهدید میکند، هرج و مرج و نبودن یک رهبر و مرجع حکیم است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام شیخ علی خازم ابراز داشت: ثبات و رفاه جامعه پیرو قوانینی است که برخی از این قوانین در مورد حاکم و برخی در مورد مردم است و برخی از این قوانین در مورد روابط و نسبت این دو با یکدیگر است و هرگونه خللی در این قوانین موجب از بین رفتن ثبات یا رفاه جامعه یا هر دو می شود.
وی افزود: اگر امور و قوانین در جهت مصالح یک طرف باشد، آن طرفی که جریان امور به نفع اوست ثبات می یابد اما اگر هر دو طرف بنا بر روش الهی در مسیر اصلی خود باشند، چنین جامعه ای سزاوار دستیابی به نعمت های الهی است و موجب آبادانی زمین و امنیت مردم و رهوار شدن مَرکب حکومت برای حاکم میشود.
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: چند ماهی است که منطقه عربی ما شاهد جنبش های مردمی برای بهبود اوضاع در این مناطق است و برخی از آنها هم توانسته اند به بخشی از اهداف خو برسند و برخی دیگر نیز به دنبال تحقق نتایج حرکت خود هستند.
وی خاطر نشان کرد: با وجود توطئه هایی که در برابر این تغییرات و به ویژه حرکت هایی ناتمام قرار دارد، نمیتوان گفت این حرکت های مردمی در اثر محرک خارجی صورت گرفته است.
شیخ علی خازم ادامه داد: در حقیقت این جنبش ها با مقداری تاخیر آغاز شد؛ البته هنوز در برخی کشور ها که نیازمند این حرکت هستند آغاز نشده است.
وی تصریح کرد: خطرناک ترین امری که این حرکت ها و جنبش ها را تهدید میکند، هرج و مرج و نبودن یک رهبر و مرجع حکیم است.
عضو تجمع علمای مسلمین با بیان اینکه چنین جنبش هایی، کشور را وارد شرایط جدید می کند گفت: در چنین شرایطی، بیگانگان دست به فتنه انگیزی می زنند تا راه را برای دخالت خود هموار سازند و نقاط حساس حرکت را به سود خود در دست بگیرند.
وی افزود: فقط یک رهبر حکیم است که می‌تواند با دور اندیشی مانع کشیده شدن جریان امور به فتنه بشود و اوست که مشخص میکند این حرکت به سود مردم باشد یا دشمن.
شیخ علی خازم همچنین گفت: البته ما در اینجا درمورد استثمار رهبر توسط دشمنان سخن نمی‌گوییم چرا که عقلا غیر ممکن است و لی گاهی واقع میشود.
وی تاکید کرد: رهبری حکیم کسی است که جریان خروج علیه حاکم ظالم را هدایت و محافظت می‌کند و این کار او شرعا جایز و بلکه واجب است تا اینکه این حرکت تبدیل به ظلم و فساد در زمین نشود.
وی اظهار داشت: رهبریِ حکیم است که این قیام را با ملاحظه کشور های اطراف، رهبری می‌کند و در نتیجه پیروزی او بر دیگران نیز تاثیر می‌گذارد؛ چرا که او به مصلحت امت می اندیشد تا گرفتار فتنه داخلی نشود.

ليست هناك تعليقات:

ألبوم الصور